SONEON BUSINESS 360™

AJANKOHTAISTA

Miten johdat inhimillisesti?

Jokaisella ihmisellä on oikeus tulla kohdatuksi ja hyväksytyksi sellaisena kuin on. Johtajan tehtävä on johtaa inhimillisesti, auttaa ihmistä onnistumaan omana itsenään. Kun ihmisellä on lupa olla se mikä on, hän luottaa kykyihinsä ja uskaltaa kokeilla uutta. Silloin mikä vain on mahdollista.

lue lisää
YLEINEN

Aikaansaava kulttuuri – inhimillistä tehokkuutta

Tehokkuus ja inhimillisyys tuntuvat olevan yritysjohdon mielessä eri todellisuuksia. Tehokkuus on jämäkkää ja kovaa, vaativaa ja tinkimätöntä. Sitä oikeaa bisnestä. Inhimillisyys taas kepeää ja löysää. Pelkkää pään silittelyä ja paapomista.

Näin ei ole aina ja joka paikassa, mutta keskusteluissani asiakkaiden kanssa tuommoista sävyeroa niillä tuntuu olevan. Mikään organisaatio ei kuitenkaan pysty olemaan tehokas, jos siellä työtään tekevät ihmiset eivät oikeasti halua tehdä tehokkaita asioita tehokkaasti.

lue lisää
YLEINEN

Kuka seuraa sinua läpi miinakentän?

Tunnetko ihmisen, jota olet valmis seuraamaan minne vain? Kun hän viheltää pilliin, huomaat jo olevasi juoksemassa täysillä hänen näyttämäänsä suuntaan. Minä tunnen.

Minun pilliin viheltäjäni on Tomi. Työskentelimme samassa organisaatiossa kymmenisen vuotta sitten. Tomin tehtävänä oli käynnistää uusi liiketoiminta-alue, jota koko toimialalla ei silloin tunnettu. Asetetut tavoitteet vaikuttivat meistä muista saavuttamattomilta. Moni totesi ääneen ”Ei tule mitään, ei voi onnistua!”.

lue lisää
CASE STORY

CASE: LIIKETOIMINNAN JATKUVA UUDISTAMINEN

Yritys oli jo pitkään myynyt b2b-markkinassa perinteisiä tuotteita ison brändin alla. Kilpailutilanne ja asiakkaiden tarpeiden muutokset olivat vieneet volyymin ja kannattavuuden laskuun. Haasteemme: miten päästään tuotemyynnistä arvon luomiseen asiakkaan kanssa?

lue lisää
Close Menu